...Parents and kids...





1

adHD

Indstil psyken til den fysiske verden
for at slippe for den svært forståelige fysik af den psykiske verden

XXXXX:
Vores 12 årige søn har damp og vi synes vi har gjort alt
for ikke at gøre noget han ikke er vant til???

I har gjort endnu mere af alt det
der er godt for hans forbindelse til sin sygdom, men som ikke nødvendigvis er godt
for den del af ham som vi nu skal finde frem.

Hvis jeg går med jer og jeres søn i forsøget på at
ændre det til det bedre
så kan jeg ikke gå med jer, uden at I også går med!!!

Hvis I skal gøre dette flg. forsøg skal jeres søn lære at vide
hvor stor han selv er fysisk og psykisk i handlingen for at kunne gennemføre,
-hans størrelse er begrænset fysisk, men så at sige ikke nødvendigvis begrænset psykisk endnu.

Forsøget går ud på at stille 10 kegler op med en meters mellemrum på en lang række
og så træne jeres søn i at gå zig zag imellem dem med begge fødder...

Dette skal man til, at starte med gøre så der stadig er en meters
mellemrum til jeres søns sygdom, tilladte fejl og fysik
for at indskrænke sygdommen forsigtigt og luftigt, så man derved kan arbejde med den
ved hjælp af afstanden og keglerne.
-Fordi hvis man hopper direkte til det umiddelbare umulige
nemlig at bede jeres søn om at gå imellem keglerne med to fødder ved siden af hinanden
uden at røre dem det mindste
så vil jeres søn meget sandsynligt fejle og få endnu et nederlag.

Målet er, at det mellemrum der skal ende med at være der
er koncentreret til jeres søns to fødders længde ved siden ad hinanden og jeres søns evne til at gå fejlfrit imellem
dem uden at røre dem det mindste.
-og det smarte ved dette er også, at lærer I jeres søn
dette, lærer han sammentidigt også at navigere udenom hans sygdom
-som om den slet ikke længere er i vejen for ham, fordi den i den rigtige virkelighed slet ikke behøver at være der.

Hvis dette virker, hvilket jeg vælger at tro på,
så kan princippet tilpasses jeres søns dagligdag, da mange af de samme
små principper indeni det store princip går igen i alle menneskers dagligdage.

hvis I ikke har nogen kegler
så lån 10 forskellige formet ting af jeres søns legetøj på det rigtige og åbne
tidspunkt, hvor han udviser kedsomhed, men stadig overskydende energi
så udfordringen bliver lidt størrer og varieret og derfor
også succesen ligeså...
og så ikke mindst for
at meningen også gerne skulle kunne skinne bedre igennem, ikke sandt ?

Tag det som en leg for at gøre det til en leg...


2

En måde at stå fast på!!!

Ubeslutsomme prøvelser afføder endelig beslutsomhed
hos barnet hvis man får barnet 100 procent med
og hvis beslutsomhed også er forældrenes mål

nogen ville måske mene, at man kan hoppe direkte til at lære beslutsomheden
hos barnet, men så har man ikke ubeslutsomheden at så den i.

og så vil barnet muligvis forsøge at gøre op for denne
intense læren af direkte beslutsomhed, ved at tye til ubeslutsomme træk.
og så senere i en voksen alder få øjenene op for den beslutsomme prioritet.

men hvordan holder man sin plan for beslutsomhed og ubeslutsomhed?
i skak så man ikke skifter mere, ved evt at have nogen eller nogets
ubeslutsomhed at blive ved med at så sin beslutsomhed i???


3

Wow, den kan sige bitch, luder og alt muligt pis og lort...
men ikke finde ud af at skabe noget uden at ende med at
reflektere det hele igen på den ensformige måde

Hvornår begynder jeres møgunge at give mening...?


4

Der er en grund til at...

De vidste, at de skulle have en dreng, og gerne så, at det ikke blev en nogen ustyrlig vildbasse...
Hun nedkommer planmæssigt en sommeraften, og med det samme den lille buttet baby bliver født, kan de
ikke se hvor han kigger hen.
Konstruktionens sammenhold går et øjeblik, ubevidst af hendes virkelighed, for så finder hun ud af, at hun
kan fremkalde og sammenligne hendes kvindelige familie glan..;bare vores gamle skur nu ikke falder sammen, det
ville bare være så ærgerligt med en mere reparation lige nu...lyder hun bekymret.
;Bare rolig skat, det skur går ingen steder...
;jamen hvad nu hvis det gjorde, som vi vil?
;Det gør det også, skat!

Da de kommer hjem fra hospitalet, ser manden, at deres gamle skur ude i haven er faldt sammen.
De kigger undrende på hinanden, og tænker på, om det skulle kunne have nogen sammenhæng?
Eller om det skulle være straffen?
De afslutter kort herefter, begge deres undren, med et ubevidst smil og et kys af
den enige erkendelse af, at deres søn ganske vist, ikke skal have skyld for det.

Men hvad så???

Da de mange år efter, har holdt den tyvende fødselsdag for deres søn,
sidder de og kigger tilbage på hans barndomsbilleder, og bliver nødt til at indrømme overfor ham:
"Vi kan simpelthen ikke forstå, hvorfor du altid har været så optaget af, at vise os dine tryllekunstner".
Sønnen siger så, det er det jeg af en eller anden fjern grund føler, at jeg ment for at skulle gøre!!!


5

Det kræver ikke et geni, at kategorisere mennesker med nye benævnelser og selv slippe!!!

Jeg ved hvad der sker, men jeg ved ikke hvad kategorien er ????

Hvis en hjælpende hånd er ikke lang nok
kræver det måske en anden hjælpende hånd, der kan nå lige så langt ind i problemet
som hvor den kommer fra...

En legetøjsbil eller en barbiedukke behøver desværre ikke de samme fysiske begrænsninger i psyken
som de har i den fysiske verden...

dvs. de behøver ikke at være der hvor de er (i den fysiske barndom)
det fortæller noget om hvor meget et barn kan afspejle og gøre med...
en legetøjsbil eller en barbiedukke
så de endda kan være lettere at LEGE med end andre børn og tvillinger...

fordi det hele afhænger af dem selv
men så
når et barns behov vokser, vokser legetøjet ikke med
uden at det hele afhænger af det samme "barn"...


6

3x24/7

Ærligt talt
hvor mange enlige personer kan arbejde fra 7 til 16
være på 3x24 timer i deres børns ungdom
ordne alt hvad der skal gøres, og være på spring overfor alt det der endnu ikke skal gøres
stadig kunne være glad, udadvendt og positiv
og få 8 timers god søvn hver nat

Det er jo derfor, at det er godt at i det mindste er folk som pædagoger
der kan tage over, hvor de enlige forældre er for trætte til selv, at tage sig af dem.

Men hvad så hvis disse pædagoger selv har børn, så skal problemet
jo ikke bare flytte sig videre til den næste familie.

Man kan ikke tegne noget nyt, og forvente at det vil vække glæde
hvis de unge personer ikke er fokuseret nok, og hvis det skal være på baggrund af det kaos de dårlige minder og
de dårlige ting fylder papiret med...

Men man kan tegne noget nyt og håbe på at det vil vække glæde
når det på papiret bliver visket rent.

Men hvad så hvis de unge mennesker i forsvar går længere og længere ind i dem selv
fordi virkeligheden er for besværligt og ubehaglig at have med at gøre ?

Så må man gøre alt for at skabe et nyt miljø omkring dem, som gør, at de ikke føler trang til
at trække sig tilbage fra, og derved stoppe denne vane de har følt sig tvunget til at gøre sig.

hvis de så ældres udenom hjælp og behandling, kan de
nå dertil hvor de ikke længere vil tilpasses,
er det så for sent at hjælpe
dem, NEJ, det er det bestemt ikke!!!

Men når man så tænker på og mærker de resourcer, der måtte lade livet
og energien for at hjælpe dem
ER DET SÅ MENINGSLØST?

Ja, det er det kun hvis livet og energien ikke kommer tilbage til
alle dem der også gav deres.


7

Hvordan får man nogen til opleve noget,
som er noget værd, når de ikke ved, at det eksisterer hos et barn???

Se her!!!
Rejs 1000km for være hos dit et og eneste barn
og du når 1000km ind i dit barns verden
istedet for at rejse 500
eller 1000km på skift ind og ud af dine to børns verdner

Se der!!!


8

De børn der ikke ved hvad ting og sager fører til,
kan blive for nysgerrige, fordi de ikke har fået det lært, vist eller fortalt i deres forældres trygge rammer.

De børn der ikke kan huske hvad ting og sager fører til, kan
blive ligeglade fordi forældres stoffer og alkohol f.eks kan forstærke
den forglemmelse af ikke, at kunne huske eller ville lære det.
Og så hver gang de ryger sig endnu mere herre skæve og bliver pissefulde,
vågner de op i endnu en værre situation end den før den.

Og så næste gang når de når det niveau af rusmidlerne,
glemmer de det igen for en stund af bar nydelse for så at fortsætte til deres død.

De børn der ved hvad ting og sager fører til
kan blive snydt af, at de alligevel ikke ved alting
og så er de lige pludselige lige så uvidende, som de børn der
slet ikke ved hvad, hvad fører til..

Bevæg dig med forsigt!!!

Hvis du ved, hvad 1+1 er lig med ?

Hvad er dette så lig med ?
Hvis man stjæler en bil og kører en ned, hvad får man så ?

Hvad så med dette ?
Hvis man tager ovennævnte sætning og tænker den igennem, hvad får man så ?

Hvad så hvis man gjorde nogen andre ting?

Det er ikke unormalt, at de forkerte ting og sager kan strejfe ens tanker.

Men det er unormalt, at de forkerte ting og sager kan blive ved med at strejfe ens tanker.


9

Hvad er DET for en dans...???

Da du gjorde sådan, gjorde jeg sådan som du ikke ville have
og da jeg gjorde sådan, gjorde du sådan som jeg ikke vil have


10

Glem ikke at det kan være så ? svært, for at det kan blive så ? let igen...

Mine forældre vil mig det bedste
men det ender desværre alt for tit 50/50
så hvor meget mon der er tilbage...
når jeg igen prøver på at holde sammen på mig selv...